Presentation

Close Profile

Close Background

Close CV

Close Activities

Close Modus operandi

Close Music

Close Books / Libros

Visitors

   visitors

   visitors online

Background - Working experience, track record & background

120px-Flag_of_Spain.BMP Lo que caracteriza la trayectoria de Miguel es la diversidad: antes de trabajar en cine, ha ganado concursos de poesía, grabado dos discos, impartido clases de idiomas, ejercido como traductor y hecho una breve incursión en el periodismo. Esta pluralidad nutre su labor profesional y aparece reflejado en su recorrido dentro del cine: ha firmado o cofirmado 15 guiones cinematográficos de diversos géneros (comedia, comedia dramática, drama, relato histórico, policial...) y en tres lenguas (español, inglés, francés); dicta talleres en Europa, Asia y América Latina; supervisa el desarrollo de proyectos procedentes del mundo entero...

·Lector y asesor para: StudioCanal Plus, Wild Bunch, FR3 Cinéma, Gaumont, Initiative Films, ACE, Produire au Sud, Patagonik, Kaos, el Festival de Biarritz, el Festival de Amiens, Svensk Filmindustri, Pandora Cinema, WriteMovies.com...

·Tutor de talleres en París, Cuba (EICTV en San Antonio de los Baños), Buenos Aires, Montevideo, Santiago de Chile, Bangkok, Bogotá, São Paulo, Jakarta, San Juan (Puerto Rico) y diversas ciudades en España y Francia...

·Analista de guiones tales como:

Billy Elliot (Stephen Daldry), Tabú/Gohatto (Nagisa Oshima), Intimacy (Patrice Chéreau), Tango (Carlos Saura), La Sonámbula (Fernando Spiner), Amor Vertical (Arturo Soto), Plata Quemada (Marcelo Piñeyro), Esperando al Mesías (Daniel Burman), Goya (Carlos Saura), El viento se llevó lo qué (Alejandro Agresti), Nadie conoce a nadie (Mateo Gil), The Golden Bowl (James Ivory), Femme Fatale (Brian de Palma), O qué é isso, companheiro (Bruno Barreto), Orfeu (Carlos Diegues), Spider (David Cronenberg), The Interpreter (Sydney Pollack), The Man Who Killed Don Quixote (Terry Gilliam), Saraband (Ingmar Bergman), Mar Adentro (Alejandro Amenábar), Million-Dollar Baby (Clint Eastwood), Promise Me This (Emir Kusturica)...

Saraband.jpg

·Entrevistas y artículos en la prensa escrita y electrónica: Teorema (Núcleo de Estudios de Cinema de Porto Alegre – Brasil); La Nación (Buenos Aires); Página 12 (Buenos Aires); Cinemania (revista en Internet); Brecha (Montevideo); El País Cultural (Montevideo); Malabia (revista en Internet).

·Publicación del libro El guión cinematográfico: un viaje azaroso (abril 2006), coeditado por la Universidad del Cine de Buenos Aires y la Editorial Catálogos, y patrocinado por la Embajada de Francia en Argentina.

120px-Flag_of_the_United_Kingdom.BMP One of the outstanding features in Miguel’s background is diversity: before working in films, he won poetry awards, recorded two CDs, gave language lessons, was a professional translator and even worked briefly as a journalist. This multi-faceted aspect fuels his work in the film business and is reflected in his activities: he has written or co-written 15 feature film screenplays in several genres (comedy, drama, biopic, thriller...) and in three languages (English, Spanish, French); he runs workshops in Europe, Asia and Latin America; he supervises the development of projects from all parts of the world...

·Reader and consultant for: StudioCanal Plus, Wild Bunch, FR3, Gaumont, Initiative Films, ACE, Produire au Sud, Biarritz Film Fest, Amiens Film Fest, Svensk Filmindustri, Pandora Cinema, WriteMovies.com...

·Workshop tutor in Cuba, Buenos Aires, Santiago de Chile, Montevideo, Bangkok, Jakarta, Bogota, Sao Paulo, San Juan (Puerto Rico) and several towns in Spain and France...

·Script analyst on projects such as:

Billy Elliot (Stephen Daldry), Tabú/Gohatto (Nagisa Oshima), Intimacy (Patrice Chéreau), Tango (Carlos Saura), Plata Quemada (Marcelo Piñeyro), Goya (Carlos Saura), The Golden Bowl (James Ivory), Femme Fatale (Brian de Palma), The General (John Boorman), O qué é isso, companheiro (Bruno Barreto), The Interpreter (XXX), Orfeu (Carlos Diegues), Spider (David Cronenberg), The Man Who Killed Don Quixote (Terry Gilliam), The Interpreter (Sydney Pollack), Saraband (Ingmar Bergman), Mar Adentro (Alejandro Amenábar), Million-Dollar Baby (Clint Eastwood), Promise Me This (Emir Kusturica)...

Tango.jpg

·Interviews and articles in print and online:Teorema (Núcleo de Estudios de Cinema de Porto Alegre – Brasil); La Nación (Buenos Aires); Página 12 (Buenos Aires); Cinemania (e-zine); Brecha (Montevideo); El País Cultural (Montevideo); Malabia (e-zine)

·Publication: “El guión cinematográfico: un viaje azaroso” (‘Writing For The Screen: A Risky Venture’, April 2006), co-published by the Universidad del Cine de Buenos Aires and Editorial Catálogos, and sponsored by the French Embassy in Argentina.

 

 



 

120px-Flag_of_France.BMP L’une des particularités de la trajectoire de Miguel Machalski est la diversité de ses activités: avant de travailler dans le cinéma, il a gagné des prix de poésie, enregistré deux CD, dispensé des cours de langue, exercé le métier de traducteur et même, brièvement, celui de journaliste. Cette pluralité nourrit son travail dans le cinéma et apparaît également dans ses activités professionnelles: il a signé ou co-signé 15 scénarios de long-métrages dans différents genres (comédie, comédie dramatique, récit historique, thriller...) et dans trois langues (français, espagnol, anglais); il anime des ateliers en Europe, Asie et Amérique Latine; il supervise le développement de projets en provenance du monde entier...

·Lecteur et consultant pour : StudioCanal, Exception/Wild Bunch, FR3 Cinéma, Gaumont, Initiative Films, ACE, Produire au Sud, le Festival de Biarritz, le Festival d’Amiens, Svensk Filmindustri, Pandora Cinema, WriteMovies.com...

·Animateur d’ateliers à la EICTV à San Antonio de los Baños (Cuba), à Buenos Aires, à Santiago de Chile, à Montevideo, à Bangkok, à Jakarta, à Bogota, à Sao Paulo, à San Juan (Puerto Rico) et dans différentes villes en Espagne et en France...

·Analyste des scénarios tels que:

Billy Elliot (Stephen Daldry), Tabú/Gohatto (Nagisa Oshima), Intimité (Patrice Chéreau), Tango (Carlos Saura), Plata Quemada (Marcelo Piñeyro), Goya (Carlos Saura), Nadie conoce a nadie (Mateo Gil), The Golden Bowl (James Ivory), Femme Fatale (Brian de Palma), O qué é isso, companheiro (Bruno Barreto), Orfeu (Carlos Diegues), Cravate Club (Fréderic Jardin), Spider (David Cronenberg), The Man Who Killed Don Quixote (Terry Gilliam), The Interpreter (Sydney Pollack), Saraband (Ingmar Bergman), Mar Adentro (Alejandro Amenábar), Les âmes grises (Yves Angelo), Enfermés dehors (Albert Dupontel), Million-Dollar Baby (Clint Eastwood), Promise Me This (Emir Kusturica)...

 

spider.jpg

·Entretiens et articles dans la presse écrite et sur le web:Teorema (Núcleo de Estudios de Cinema de Porto Alegre – Brésil); La Nación (Buenos Aires); Página 12 (Buenos Aires); Cinemania (sur Internet); Brecha (Montevideo); El País Cultural (Montevideo); Malabia (sur Internet).

·Publication du livre : “El guión cinematográfico: un viaje azaroso” (Le scénario cinématographique : un voyage hasardeux - avril 2006), co-édité par l’Universidad del Cine de Buenos Aires et la maison d’édition Catálogos, et sponsorisé par l’Ambassade de France en Argentine.

 

Million-dollar baby.jpg

 



Creation date : 10/08/2010 @ 14:28
Last update : 14/05/2011 @ 10:11
Category : Background

Print the article Print the article


Top screenplays


Osama.jpg
Peppermint candy.jpg
Un oso rojo.jpg
Tzameti.jpg
after_life.jpg
18887933.jpg
Chinatown 2.jpg
Memento.bmp
Memory of Love.jpg
Three burials 2.jpg
3-Iron.jpg

Films I worked on

^ Top ^